Om Reklamböcker.se

Om du klickat runt på sajten har du säkert redan märkt att Reklamböcker.se är en blogg om böcker om marknadsföring (och närliggande ämnen).

Har du kommit direkt till den här sidan ska du få en snabbgenomgång, för att komma vidare.

Innehåll och upplägg

Reklamböcker.se består av några olika delar:

Korta intervjuer med personer som arbetar med marknadsföring. Huvudfrågan är alltid vilka böcker respondenten vill tipsa andra om att läsa.

Korta intervjuer med författare till mer eller mindre kända marknadsföringsböcker. Även här är huvudfrågan vilka boktips personen vill dela med sig av.

De sammanställda boktipsen finner du under fliken Topplista.

Det finns också en möjlighet att skicka in egna boktips, till exempel om du skrivit en bra bok om marknadsföring (eller bara är missnöjd med topplistan).

• Artiklar. Dessa kan vara nyheter som på olika sätt rör facklitteratur inom marknadsföring, men det kan även vara artiklar om läsande eller skrivande.

Det finns ett nyhetsbrev som skickas (max) fyra gånger per år. Här sammanställs boktipsen och artiklarna, men du finner troligen även en del extramaterial.

Och avslutningsvis har jag som skriver på sidan och gör intervjuerna en blogg. Jag heter förresten Magnus Berglund.

Klick – ett enkelt sätt att stötta sajten

Den här sidan innehåller reklamlänkar till Adlibris och Bokus. Det betyder att om du klickar på någon av de länkarna och därefter köper en bok får Reklamböcker.se en liten ersättning (typ två procent). Det pris du betalar för böckerna påverkas inte.

Om du uppskattar sidan, intervjuerna och det jobb som läggs ned – stötta gärna genom att använda länkarna! 🙏

Kontakta

Du kan kontakta mig via e-postadressen kontakt snabel-a reklambocker.se. Jag nås även på magnus punkt berglund snabel-a kinglet punkt se.

Sajten finns även på Twitter som @reklambocker.

Reklamböcker.se – Tips på marknadsföringsböcker och böcker om reklam, kommunikation och annat som är intressant för dig i reklambranschen!

Namnet, branschen och ämnet

Ja, hemsidan heter Reklamböcker.se, men ibland använder jag ordet marknadsföring istället för reklam. Det händer även att det står kommunikation. Och en del boktips handlar om så triviala saker som ekonomi och psykologi.

Det ska också sägas att det finns jääättemånga bra böcker som inte finns med på Topplistan. Ta den för vad det är helt enkelt (eller skicka in dina egna boktips).

Både “kommunikationsbranschen” och marknadsföring som ämne förändras hela tiden. Många förståsigpåare, däribland jag själv, menar att grunderna är samma oavsett vilka modeord eller kanaler som är heta.

Och kanske är det just tack vare allt det här som det finns så mycket att läsa?

Klicka här för att gå till Topplistan eller nyhetsbrevet.